동적 우선순위 할당 기법을 이용한 ISO 11783 통신의 실시간성 향상

Title
동적 우선순위 할당 기법을 이용한 ISO 11783 통신의 실시간성 향상
Authors
이상화
Keywords
동적우선순위할당기법을이용한iso11783통신의실시간성향상
Issue Date
2012
Publisher
인하대학교
Abstract
Recent advances in control of agricultural equipment, agricultural equipment, as the communication system within the ISO 11783 standard was published in: ISO 11783 is the bus master to all nodes on the bus when the IDLE state, the message can be sent at any time. However, if multiple nodes at the same time sending a message from a message on a bus collision will occur. This bus crashes over the message, the message ID of each node is mediated by comparing bits. This way, the bus traffic is low, and if a small number of messages is an efficient way. However, if an increase in bus traffic accordingly, the average transmission delay time will increase proportionally. In addition, multi-packet transmission occurs when the lower-priority messages are sent in multiple packets sent until the completion of the missed opportunities. In this paper, these problems can improve the Dynamic Priority Allocation scheme is proposed. Dynamic priority assignment technique ISO 11783 soft real-time messages in a network system to reset the fixed priority bus utilization of a different message than is required by the messages that are sent early to judge of such messages sent before should be so. When the transmission of messages have been sent so early, but a little late to meet the deadline, and deadlines to meet existing deadlines, satisfy the novelties is the message of the real-time communication system is improved.
Description
제 1 장 서 론 1 1.1 연구 배경 1 1.2 연구 내용 및 논문 구성 3 제 2 장 관련연구 5 2.1 CAN 프로토콜 5 2.2 ISO 11783-2: 물리 계층 7 2.3 ISO 11783-3: 데이터 링크 계층 7 2.3.1 메시지 프레임 포맷 8 2.3.2 메시지 우선순위 11 2.3.6 SA와 PGN 할당을 위한 프로세스 12 2.3.3 트랜스포트 프로토콜 12 2.4 ISO 11783-5: 네트워크 관리 17 제 3 장 동적 우선순위 할당 기법 20 3.1 알고리즘 가정 20 3.2 다중 패킷 전송시 ISO 11783의 문제점 21 3.3 ISO 11783에서의 메시지 응답 시간 24 3.3.1 버스 이용도(Bus-Utilization) 추정 24 3.3.2 응답 시간 분석 26 3.4 데이터 프레임 구조 27 3.5 데드라인에 따른 우선순위 설정 29 3.6 우선순위 경쟁 분석 35 제 4 장 시뮬레이션과 결과 분석 39 4.1 개요 39 4.2 네트워크 모델링 39 4.3 실험 결과 40 제 5 장 결론 46 참 고 문 헌 47 그림 목차 Figure 1. ISO 11783의 공유버스 구조 2 Figure 2. CAN의 데이터 프레임 포멧 6 Figure 3 CAN 2.0 B의 확장된 데이터 프레임 포멧 8 Figure 4. PGN - Parameter Group Number 9 Figure 5. PDU(Protocol Data Unit) 포맷 9 Figure 6. ISO 11783에서 브로드 캐스트 데이터 전송과정 15 Figure 7. 커넥션 모드에서의 데이터 전송 과정 16 Figure 8. NAME 필드의 구조 19 Figure 9. 메시지 충돌 중재 23 Figure 10. 메시지 전송 시간 26 Figure 11. 동적 우선순위 할당 기법의 데이터 프레임 구조 27 Figure 12 우선순위 재설정 흐름도 32 Figure 13 우선순위 재설정의 예제 34 Figure 14 CANoe 모델링 캡쳐 화면 40 Figure 15 메시지 크기를 임의로 할당한 경우 41 Figure 16 우선순위와 메시지 크기가 비례하는 경우 41 Figure 17 우선순위와 메시지 크기가 반비례하는 경우 42 Figure 18 버스활용도에 따른 메시지의 전송지연 시간 43 Figure 19 버스활용도에 따른 메시지 전송지연 시간의 표준편차 44
URI
http://dspace.inha.ac.kr/handle/10505/23531
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College of Engineering(공과대학) > Information and Communication Engineering (정보통신공학) > Theses(정보통신공학 석박사 학위논문)
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