문자와 식 단원에서 학생들이 보이는 오류분석:

Title
문자와 식 단원에서 학생들이 보이는 오류분석:
Authors
박효진
Issue Date
2008
Publisher
인하대학교
Abstract
Understanding of how to use mathematical symbols in mathematics classes is highly important. Thus, teachers are required to practice a careful teaching methodology in middle school mathematics classes where mathematical symbols in algebra are introduced i
Description
Ⅰ. 서론 = 1 1. 연구의 필요성 = 1 2. 연구의 목적 = 4 3. 연구내용 = 5 4. 용어의 정의 = 5 5. 연구의 제한점 = 7 6. 기대되는 효과 = 7 Ⅱ. 문헌연구 = 8 1. 문자에 대한 이해 = 8 1) 문자사용의 역사적 개관 = 8 2) 문자와 기호 = 9 3) 문자의 종류 = 10 4) 문자의 특성 = 10 5) 문자와 수 일상 언어의 비교 = 11 6) 문자사용의 위계적 단계 = 15 2.
URI
http://dspace.inha.ac.kr/handle/10505/6706
Appears in Collections:
College of Education(사범대학) > Education (교육학) > Theses(교육학과 석박사 학위논문)
Files in This Item:
7844.pdfDownload

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Browse