중ㆍ고등학교 원어민 영어보조교사의 현황과 행정체계에 관한 인식 연구/

Title
중ㆍ고등학교 원어민 영어보조교사의 현황과 행정체계에 관한 인식 연구/
Authors
홍혜영
Keywords
원어민 영어보조교사
Issue Date
2008
Publisher
인하대학교
Abstract
According to the increased demand of native English-speaking teachers, there needs to be known a distinct administration system. So, this study investigated the present situation of native English-speaking teachers and administration system. The participa
Description
Ⅰ. 서론 = 1 1.1 연구의 필요성과 목적 = 1 1.2 연구 문제 = 2 1.3 연구의 제한점 = 3 1.4 용어의 정의 = 3 1.4.1 원어민 교사 = 3 1.4.2 협동 수업 = 3 1.4.3 EPIK = 4 Ⅱ. 이론적 배경 = 5 2.1 제 7차 교육과정 = 5 2.2 원어민 교사 초청 현황과 활용체제 = 8 2.2.1 원어민 교사 초청 현황 = 8 2.2.2 EPIK 원어민 영어보조교사의 자격 = 10 2
URI
http://dspace.inha.ac.kr/handle/10505/6179
Appears in Collections:
College of Education(사범대학) > Education (교육학) > Theses(교육학과 석박사 학위논문)
Files in This Item:
7824.pdfDownload

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Browse