고등학교 과학교과서의 화학영역에 포함된 STS 내용분석/

Title
고등학교 과학교과서의 화학영역에 포함된 STS 내용분석/
Authors
이강실
Keywords
STS
Issue Date
2008
Publisher
인하대학교
Abstract
Recently, the Science-Technology-Society (STS) EDUCATION is emerging as a first step in approaching the constructive learning theory which appears as a new paradigm of science education philosophy. It is also suggested as an alternative for the effective
Description
요약 = 1 ABSTRACT = 2 표 목차 = 3 그림 목차 = 4 Ⅰ. 서론 = 5 1. 연구의 필요성 및 목적 = 5 2. 연구제 = 7 3. 연구의 제한점 = 8 Ⅱ. 이론적 배경 = 9 1. STS 교육의 등장배경 = 9 2. STS 교육의 개념 = 10 3. STS 교육의 특징 = 13 4. STS 교육의 목적 = 17 5. STS 교육의 필요성 = 18 6. STS 교육의 문제점 = 20 7. STS 교육의 프로그램과 학습
URI
http://dspace.inha.ac.kr/handle/10505/3844
Appears in Collections:
College of Education(사범대학) > Graduate School of Education (교육대학원) > Theses(교육대학원 석박사 학위논문)
Files in This Item:
4847.pdfDownload

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Browse