명시적 제시, 암시적 제시가 심리동사의 분사형학습에 미치는 영향=

Title
명시적 제시, 암시적 제시가 심리동사의 분사형학습에 미치는 영향=
Authors
이정은
Issue Date
2008
Publisher
인하대학교
Abstract
Psychological verbs in English are one of the most difficult grammar items for Korean learners. Thus, the purpose of this study is to explore how well Korean EFL learners understand participles of English psychological verbs when they are taught by explic
Description
Ⅰ. 서론 = 1 1.1.연구의 필요성 및 목적 = 1 1.2. 연구의 제한점 = 4 Ⅱ. 이론적 배경 및 선행 연구 = 5 2.1. 이론적 배경 = 5 2.2. 문법지도 방법의 개관 = 7 2.3. 명시적 교수와 암시적 교수 = 12 2.4. 선행 연구 = 15 Ⅲ. 심리동사(psychological verb) = 19 3.1. 논항과 의미역 = 19 3.1.1. 논항의 의미 = 19 3.1.2. 의미역 = 14 3.1.3. 의
URI
http://dspace.inha.ac.kr/handle/10505/3840
Appears in Collections:
College of Education(사범대학) > Graduate School of Education (교육대학원) > Theses(교육대학원 석박사 학위논문)
Files in This Item:
4843.pdfDownload

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Browse