구성주의에 따른 수준별 학습법/

Title
구성주의에 따른 수준별 학습법/
Authors
이수진
Issue Date
2008
Publisher
인하대학교
Abstract
We point out one of the issues in mathematics education in Korea which neglects individual learning ability and study its improvement in the point of contructivism. We examine the contructivism on the whole and analyze the level differentiated curriculum
Description
1. 서론 = 1 1. 연구목적 및 필요성 = 1 2. 이론의 배경 = 3 Ⅱ. 심화과정 학습의 지도방법 = 10 1. 자기주도 학습 증진을 위한 교수학습 이론 = 10 2. 교육과정에 나타난 자기주도학습 = 16 Ⅲ. 보충과정 학습의 지도 방법 = 19 1. 구체적 조작물을 활용한 수학교육 = 19 Ⅳ. 수준별 학습의 지도 예시 = 29 Ⅴ. 결론 및 요약 = 36
URI
http://dspace.inha.ac.kr/handle/10505/3834
Appears in Collections:
College of Education(사범대학) > Graduate School of Education (교육대학원) > Theses(교육대학원 석박사 학위논문)
Files in This Item:
4837.pdfDownload

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Browse