에듀테인먼트 콘텐츠 기획을 위한 문화기호학적 방법론 연구=

Title
에듀테인먼트 콘텐츠 기획을 위한 문화기호학적 방법론 연구=
Authors
성재식
Keywords
에듀테인먼트
Issue Date
2008
Publisher
인하대학교
Abstract
Recently, edutainment contents is becoming world issue as the fusion of education and entertainment and becoming popular topic of research in various fields. In other words, it occupies the attention of the world as key industry leading knowledge-based cu
Description
제1장. 서론 = 1 1. 연구의 배경 및 목적 = 1 2. 연구의 방법 및 범위 = 4 제2장. 에듀테인먼트의 개념 및 현황 = 6 1. 에듀테인먼트 콘텐츠의 개념 = 6 2. 에듀테인먼트 콘텐츠의 특성 = 10 1) 일반적 특성 = 10 2) 산업적 특성 = 10 3. 에듀테인먼트 콘텐트 산업의 등장배경 = 12 4. 에듀테인먼트 콘텐츠 산업의 시장 현황 = 14 제3장. 에듀테인먼트 콘텐츠 기획을 위한 문화기호학적 방법론 = 16
URI
http://dspace.inha.ac.kr/handle/10505/3511
Appears in Collections:
College of Business Administration (경영대학) > Business Administration (경영학) > Theses(경영학 석박사 학위논문)
Files in This Item:
3799.pdfDownload

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Browse