藥局形態에 따른 一般 醫藥品 購買 消費者의 行動과 마케팅戰略/

Title
藥局形態에 따른 一般 醫藥品 購買 消費者의 行動과 마케팅戰略/
Authors
이익현
Issue Date
2009
Publisher
인하대학교
Abstract
Recently, people are becoming more health-conscious and more interested in health-care products and this study is motivated to investigate the strategic differences in promoting OTC drugs such as vitamine mineral pharmaceuticals and various nutrients. Bec
Description
제 1 장 서론 = 1 제 1 절 연구의 필요성 및 목적 = 1 1. 연구의 필요성 = 1 2. 연구의 목적 = 2 제 2 절 연구의 방법 및 구성 = 3 제 2 장 이론적 배경 = 4 제 1 절 의약분업이후의 약국의 경영현황 = 4 제 2 절 일반 의약품의 특성 및 마케팅 환경 = 5 1. 일반 의약품의 특성 = 5 2. 일반 의약품의 마케팅 환경 = 7 제 3 절 일반 의약품 소비자의 구매행동 = 9 제 3 장 연구모형 및 가
URI
http://dspace.inha.ac.kr/handle/10505/3212
Appears in Collections:
College of Business Administration (경영대학) > Graduate School of Business Administration (경영대학원) > Theses (경영대학원 석박사 학위논문)
Files in This Item:
3500.pdfDownload

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Browse